onsdag, januari 18

Medicin med det samma...


God morgon onsdag, och vips så är vi på väg mot ett nytt veckoslut. Tänkte passa på att visa upp mitt nya experiment och bevisligen så händer något positivt i min kropp.

Har börjat efter tips dricka Feminerale för mitt dåliga järnvärde. Kan inte äta järntabletterna utan att få värsta sortens illamående och diarré, därför sökte jag alternativ. Tycker mig vara mindre andfådd nu och faktisk lite piggare. Det ska bli spännande i slutet på nästa vecka efter provtagningen hos familjeläkaren.

Har sen 4 veckor också börjat att knapra Membrasin som är bra för "smörjet" i kroppen, urinvägar och lite till. Mina ständiga sår i näsan är borta, och jag har slutat att kissa taggtråd! Nu hoppas jag att det kommer att sätta in effekt på mina leder också. Har ätit dubbel dos fram till nu, och ska nu äta två tabletter om dagen.

Eftersom jag har Sjögrens, och har kroniska åkommor som inte ger sig så gör jag allt för att underlätta. Läkarna tror inte mycket på naturpreparat, och visst finns det mycket skit på marknaden. Men många läkemedel i sig kommer från naturen från början.
Läkemedel som vi absolut behöver ibland, det säger jag inget om!
Men när det inte finns något som hjälper, eller som vi får starka biverkningar utav? Ja då är åtminstone jag villig att testa alternativ!

Nu verkar mina nya vänner ta udden av eländen jag har och haft i flera år, och kanske lite till bara det får kicka in ordentligt. Kosten hjälper också, viktigt att tänka på.

Idag har jag blodpudding i matlådan med hemkokt lingonsylt, och med tanke på det så är det dags för mig att åka till jobbet.

Må väl;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...